Konspirationsteorier: Area 51

Nu tänkte jag skriva om ett ämne mindre politiskt än de flesta tidigare inlägg. Nämligen konspirationsteorier, nåt som intresserat mig länge. Så detta inlägg ska handla om konspirationsteorierna bakom Area 51.

Så vad är Area 51?
Area 51 är en militärflygbas som ligger utanför Las Vegas i Nevadaöknen, som går under många namn. Bl.a Groom Lake, Dreamland, Paradise Ranch, Home Base och nyligen även Homey Airport. Så vad är speciellt med Area 51 mer än att det är en militärflygbas? Area 51 sägs vara världens säkraste militärbas, många flygplan har även utvecklats där, bl.a Stealth-planen och Lockheed "Black Bird". Vissa områden runt basen har även använts som testområden för kärnvapen och dylikt. Basen har även världens längsta landningsbana för flygplan som är på ca 7 kilometer. Det har registrerats många underjordiska bunkrar genom bl.a Google Earth.

Under basens tidigare år, förnekades dess existens av regeringen. Skyltar sattes upp som påstod att basen var en synvilla, och man förbjöd även folk att ta bild på denna "synvilla".
Informationen om basen är oändlig, och det hör egentligen inte till ämnet jag tänkt prata om.

Så vad är konspirationsteorin bakom Area 51 egentligen?
Utomjordingar och flygande tefat. Ryktet om tefat började med att folk hade kampat om natten vid avfarten till Area 51 (detta var innan flygbasens existens tillkännagavs av USA:s regering) och sett konstiga ljus i natthimmlen. Visa ljus rörde sig oerhört snabbt och andra väldigt långsamt. Dessa ljus skapade rykten om att utomjordiska farkoster testades vid platsen. Medans tiden gick så skedde mer saker som styrkte teorierna om tefat och besök från yttre rymden. En av dom mest kända är den s.k Roswell-kraschen. Folk såg ett runt objekt krascha från skyn, varav regeringen snabbt var där och plockade upp spillrorna. Regeringen påstod att det enbart varit en väderballong som störtat, men bevis som styrkte det påståendet visades aldrig. Även andra liknande "olyckor" har skett där regeringen snabbt varit in, tagit allt och försvunnit och skyllt på liknande saker som väderballonger och dylikt.

Bob Lazar
Det första mer trovärdiga "beviset" på att Area 51 hade bärgat störtade UFO:n var Bob Lazar.
Bob Lazar var den första personen som gått ut till allmänheten och berättat vad som försiggår (enligt honom) på flygbasen. Han påstod sig vara anställd av regeringen för att "backengineer" (plocka isär) de flygande tefaten för att lära sig det tekniska i dem. Hans historier var trovärdiga, med mycket vetenskaplig fakta. Dock när man gjorde en bakgrundskoll på honom, så stämde det inte ihop med hans version. Dock påstod han att regeringen hade suddat ut hans bakgrund och ändrat på den i papprena, så att Bobs trovärdighet skulle sjunka. Detta kan man inte bevisa men det är faktiskt en möjlighet.
Efter Bob Lazar har det även förekommit andra som påstår sig har varit arbetande på Area 51, som kunnat styrka Bob Lazars Påståenden. Dock har samtliga av dessa personer mystiskt försvunnit väldigt fort. Min egen spekulation kring att detta inte hände Bob Lazar, var att han blev känd, alldeles för fort, därför kunde inte regeringen göra sig av med honom (detta tror jag enbart om hans påståenden nu skulle vara sanna, vilket vi inte vet).

Andra bevis
Det har förekommit många bilder och videoklipp, som påstås komma från Area 51, samtliga innehåller bilder på utomjordiska lik och liknande. Finns även ett gäng videoklipp på levande utomjordingar som "förhörs" och videoklipp på obduktioner på utomjordingar. Många klipp ser väldigt äkta ut medans andra ser ut som självklara förfalskningar. Även dessa videoklipp stöds av bl.a Bob Lazar och andra s.k "Area 51 former employees" då de påstår att utomjordingar tagits ditt som hittats på olycksplatsen där farkosten bärgats ifrån.

Andra teorier
En teori jag personligen tycker låter larvig skulle vara att regeringen samarbetar med utomjordingarna, att de byter mänskliga testpersoner mot tecknologi och vapen. Denna teori stöds dock inte av nåt, utan är bara spekulationer.

Det är utan tvekan nåt som händer på Area 51, vad det är kommer vi nog aldrig få fysiska bevis på. Dock tror jag regeringen döljer nåt, då personer som yttrat sig mystiskt försvunnit, och många bortförklaringar enligt mig verkar otrovärdiga.
Jag har svårt att tro att utomjordingar skulle ha förekommit på anläggningen, men jag förnekar inte möjligheten. Jag tror själv på att utomjordingar existerar, men jag tvivlar på att de någonsin nått jorden.
Jag hade iallafall personligen viljat veta vad som försiggår på basen och jag hoppas mer information kommer läckas ut gällande ämnet. Kanske ett Wikileaks-dokument eller dylikt. Men om det kommer ske, får vi vänta och se.

Tack för att du läste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0